< scroll

Intuïtie als leidraad

15 oktober 2020 door Jil

Op mijn 20e kreeg ik het label ‘hooggevoelig’ opgeplakt. Oftewel: hsp (highly sensitive person). Wat er simpelweg op neerkomt dat ik véél voel en alles erg intens beleef. Destijds kon ik hier niets mee; gevoelig zijn maakt je kwetsbaar, wie wil dat nou zijn? Dat je het ook als kracht kunt inzetten wist ik toen nog niet. Gaandeweg kwam ik erachter dat mijn gevoel of intuïtie het altijd bij het rechte eind heeft. Het is een soort stem die mij subtiel vertelt welke richting ik op moet gaan. Een gevoel van blijdschap dat de boventoon voert in alle keuzes die ik maak.

Ontwerpen met gevoel

Door de jaren heen heb ik steeds meer naar mijn intuïtie leren luisteren. Luisteren naar mijn eigen gevoel, de wensen van de klant, maar ook naar de dingen die níet gezegd worden. Communicatie zit namelijk in veel meer dan het gesproken woord. Het zit hem in de kleine, subtiele nuances. Het feit dat ik deze sterk waarneem is super waardevol in mijn vak, want het zijn altijd de details die het verschil maken!

Tegenwoordig zet ik mijn intuïtie dus maximaal in tijdens mijn werk. En dat begint al bij het eerste contactmoment met een nieuwe klant. Na een belletje of afspraak weet ik precies wat voor vlees ik in de kuip heb. De uitdaging zit hem dan vooral in de vertaalslag van gevoel naar woord. Want een gevoel is soms moeilijk in woord (en beeld!) te vatten. Gelukkig weet mijn associërend vermogen hier wel raad mee! Mijn drang naar een diepere laag of betekenis in alles wat ik doe, zorgt ervoor dat ik niet snel tevreden ben. Ik ga door tot het in mijn ogen perfect is. Voor oppervlakkige frutselwerkjes hoef je bij mij dus niet aan te kloppen. Geen dertien in één dozijn creatie, maar een ontwerp dat perfect bij jou en jouw bedrijf past.

Bekijk hier een greep uit mijn portfolio of neemt contact met me op. Laten we kennismaken!

plan een belafspraak in

 

Sharing is caring!

Lees ook...

Een goed begin

Leestijd 2 minuten

Lang was ik zoekende naar de perfecte ‘formule’ wat betreft logo ontwerp en branding. Inmiddels heb ik het antwoord: er bestaat er geen. Iedere klant en ieder proces is uniek. En eerlijk is eerlijk: het zou ook helemaal niet werken voor mij. Als ik ontwerp is het alsof mijn muis het van me overneemt, mijn ... Lees verder

Intuïtie als leidraad

Leestijd 2 minuten

Op mijn 20e kreeg ik het label ‘hooggevoelig’ opgeplakt. Oftewel: hsp (highly sensitive person). Wat er simpelweg op neerkomt dat ik véél voel en alles erg intens beleef. Destijds kon ik hier niets mee; gevoelig zijn maakt je kwetsbaar, wie wil dat nou zijn? Dat je het ook als kracht kunt inzetten wist ik toen ... Lees verder

© Jil Potma 2022
jill
Ontwikkeld door Publiek
contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact