< scroll

Een goed begin

28 september 2021 door Jil

Lang was ik zoekende naar de perfecte ‘formule’ wat betreft logo ontwerp en branding. Inmiddels heb ik het antwoord: die bestaat niet. Iedere klant en ieder proces is uniek. En eerlijk is eerlijk: een uitgekauwde formule zou ook helemaal niet werken voor mij. Als ik ontwerp is het alsof mijn muis het van me overneemt, mijn onderbewuste alle keuzes maakt. Soms ontstaat er dan ineens iets op mijn beeldscherm waarvan ik denk: lang niet gek! of: yes, dit is het! Alsof je een heel stuk in de auto hebt gereden en denkt: huh, ben ik hier al?! Je kunt je amper iets herinneren van de laatste kilometers.

Toch merk ik dat klanten mijn werkwijze soms lastig vinden en meer meegenomen willen worden. Vertrouwen dat het goed komt is natuurlijk best een gok en blijft voor sommigen een dingetje (ik begrijp dat). Voor die mensen heb ik goed nieuws! Ik heb mijn werkwijze ietsje aangepast.

 

If you start me up I’ll never stop

Mick Jagger zei het al.. If you start me up I’ll never stop. Hoewel het me sterk lijkt dat hij het had over de ontwikkeling van een merkidentiteit, resoneren deze woorden wel bij mij. Als ik eenmaal begin.. ben ik niet meer te stoppen! Juist daarom extra belangrijk om een goed startpunt te hebben.

Door gezamenlijk te starten met een ‘Kick-off’ sessie kunnen we samen vroegtijdig richting kiezen en ook op strategisch niveau een tandje bijzetten. Denk aan vragen als: Wie ben je? Wat drijft je? Voor wie wil je werken? Wat is jouw meerwaarde? Pas als we dit helder hebben geformuleerd ga ik aan de slag met jouw visuele identiteit.

Hoe zit het bij jou, heeft jouw bedrijf de juiste uitstraling (nog)?

Benieuwd naar mijn vernieuwde werkwijze?

werkwijze
Sharing is caring!

Lees ook...

Een goed begin

Leestijd 2 minuten

Lang was ik zoekende naar de perfecte ‘formule’ wat betreft logo ontwerp en branding. Inmiddels heb ik het antwoord: er bestaat er geen. Iedere klant en ieder proces is uniek. En eerlijk is eerlijk: het zou ook helemaal niet werken voor mij. Als ik ontwerp is het alsof mijn muis het van me overneemt, mijn ... Lees verder

Intuïtie als leidraad

Leestijd 2 minuten

Op mijn 20e kreeg ik het label ‘hooggevoelig’ opgeplakt. Oftewel: hsp (highly sensitive person). Wat er simpelweg op neerkomt dat ik véél voel en alles erg intens beleef. Destijds kon ik hier niets mee; gevoelig zijn maakt je kwetsbaar, wie wil dat nou zijn? Dat je het ook als kracht kunt inzetten wist ik toen ... Lees verder

© Jil Potma 2022
jill
Ontwikkeld door Publiek
contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact contact