Van Mook naar Sekuer

rebranding

Van Mook de notaris naar Sekuer Notarissen
Een bedrijf met een succesvolle, gevestigde naam rebranden is een leuke uitdaging. Heette het Friese notariskantoor eerder Mook de Notaris, gaan ze per 1 juli 2020 door als Sekuer Notarissen. Een nieuwe naam maakt een nieuwe belofte naar zowel klanten als medewerkers, aldus de twee dames die aan het roer staan. Zij beschouwen deze switch als kans in plaats van obstakel, een mindset waar ik me graag bij aansluit.
Benieuwd wat ik voor jรณu kan betekenen?
kennismakenwie?

wat?
met?

sekuer
Ongewenste insinuaties
De naam Sekuer is gekozen als basis voor het woordmerk. Hierbij ben ik wel even extra scherp geweest op eventuele insinuaties rondom de letters SEK ๐ Daarom staat de K hoger ten opzichte van de andere letters; dat biedt ook ruimte voor het ‘verstopte’ uitroepteken en het woord notarissen. Het uitroepteken is spot on, naar het uitgesproken karakter van beide dames. Daarnaast onderstreept het de nieuwe slogan: zeker weten!
De aanvullende animatie werkt ontzettend handig om de aandacht te trekken. Bijvoorbeeld als je 10.000 mensen mailt over de naamsverandering ๐
Rebranding als boost voor je bedrijf
Een nieuwe naam en branding kan een fantastische manier zijn om je bedrijf een boost te geven, om met een frisse blik vooruit te kijken. Let er wel op dat je merk herkenbaar blijft, in dit geval hebben we de kleuren behouden, op een nuance verschil na.
Lees meer over het ontwikkelen van een sterk merk in mijn blog.
logo animatie
drukwerk

drukwerk
Volgende case
Volgende case
Een nieuwe identiteit voor P.S.
Restaurant P.S. (koffie, thee, taart.) in de Oude Kijk in ’t Jat straat, bekend om zijn schommels en taarten, is the place to be als het gaat om zelfgemaakt gebak, specialty coffees en bijzondere ontbijtjes. Maar hoe herkenbaar de fysieke zaak zelf ook is, de visuele communicatie mistte een duidelijke identiteit.... Lees verder