Branding & Print

De Jong Projectinrichters

Merkverjonging voor een gevestigde familienaam.

Client

De Jong

Diensten

Branding

Al 25 jaar is De Jong kantoormeubilair een begrip in de branche voor kwaliteitsmeubilair.  Nu, 25 jaar later, neemt Jan Wouter het stokje over van de voormalige eigenaar wiens naam het bedrijf draagt. Maar wat doe je met een gevestigde familienaam dat niet die van jou is? Wat betekent een rebranding voor de herkenning van je bedrijf? En hoe zorg je voor verjonging, zonder dat je je huidige klanten verliest?  Dit waren onder andere vragen die bij mij neergelegd werden toen ik aan tafel schoof. Een mooi vraagstuk en leuke uitdaging om aan te gaan!

VerJONGen

Nu de bureaustoel wordt doorgeschoven naar de volgende eigenaar is het een  goed moment om de huisstijl onder de loep te nemen. Het verjongen en moderniseren van het bedrijf is één van de wensen van Jan Wouter.

Om de naamsbekendheid zo optimaal mogelijk te benutten, blijft het bedrijf zijn huidige naam voeren. Met een klein verschil in de ondertitel:  De Jong kantoormeubilair wordt De Jong Projectinrichters. Het bedrijf doet namelijk veel meer dan alleen het leveren van (kantoor)meubilair: ook het ontwerpen en plannen van projectinrichting behoort tot de kernactiviteit. 

Het resultaat? Een huisstijl waar felrood plaats heeft gemaakt voor een warme frambooskleur. En waar het gedateerde logo is vervangen voor een elegant en vriendelijk logo waar eenvoud de basis is. Zo is het  logo opgebouwd uit één basisvorm en op veel manieren toepasbaar: bijvoorbeeld als patroon of los stijlelement. Het framboosrode kader om het logo heen is een verwijzing naar merklabels die je vaak aan de zijkant van een (bureau)stoel ziet hangen.