Branding
Jut: Voor een schone kust!
Naamgeving, logo, middelen en webdesign voor de Waddenvereniging in opdracht van Junction creative + digital agency.
Client
Waddenvereniging
Partners
Diensten
Branding
Een initiatief van de Waddenvereniging: ikjut.nl. Een platform dat actief het opruimen van de kustlijn op Terschelling stimuleert. Het hele jaar door worden er activiteiten georganiseerd op de plekken waar het opruimen het meest noodzakelijk is. Hierdoor is er altijd wel iets te doen wanneer je op Terschelling bent. De locaties van de activiteiten zijn vooraf afgestemd met de natuurbeheerder van het gebied, om zo optimaal rekening te houden met kwetsbare natuurgebieden en plaatsen waar dieren broeden of rusten.
Tijdens mijn dienstverband bij Junction had ik de eer om aan Jut te werken. Ik bedacht de naam en de bijbehorende URL, ontwierp het logo en verschillende communicatiemiddelen, en droeg bij aan de ontwikkeling van de website. De samenwerking was prachtig en het resultaat mag er zijn! Het is een project naar mijn hart, omdat het bijdraagt aan een mooiere wereld.
Het logo bevat golfelementen en de letter J kan gezien worden als een persoon of ‘Jutter’. Het kleurenpalet is geïnspireerd op de zee en de helaas aanwezige (micro)plastics.